tisdag 15 november 2011

Mieko med björn.

Söndag och jakt på område tre. Mieko drar ut en sväng till vänster om en väg och jag kan på Astron konstatera att nått är på gång. Hunden svänger tillbaka mot mig och passerar vägen endast ett tiotal meter framför mig ,en spårnoga hund i god fart. Sexhundrameter längre bort blir det stopp, jag hör inget men ser att hunden befinner sig på exakt samma ställe hela tiden.
En annan hund blandar sig i leken men skallar väldigt försiktigt.
Jag försöker ta mig in på ståndet men den frusna myren runt den täta gallringen gör det svårt och med ett sjuttiotal meter kvar till hundarna så drar djuret i väg.
Hundarna som även de har hört mig bryter av och kommer till mig. Jag går fram dit hundarna skalla och konstaterar att det inte finns några älgspår , men en hel del färska björntramp.
Mieko verkar i alla fall vara riktigt intresserad av Björn , kan bli kul nästa höst.

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Vad spännande men även lite oroligt. Björn är ju inte att leka med för en unghund som inte är rutinerad.