fredag 23 december 2011

Den första jakten !!

Dotra fyller 15 och av morfar får hon en halvautomat , en 30-06 . Naturligtvis skrivs geväret på mig men " Bössan" är hennes och nu ska det jagas .
Lördagen med riktigt skitväder och vi ser en hel del rå och en räv , men vi skjuter inte rå och räven är utom skotthåll .
Söndagen med riktigt , riktigt skitväder, vi ser Dov , Gris , och Rå men utan att kunna skjuta.
Jag känner mig ändå nöjd , att jaga utan att fälla vilt hör inte till ovanligheten . Nu är det Jul lov och Dotra vill åter ner för att jaga , för nästa gång ,då ! då tar vi dom Pappa !

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så roligt att dottern fått jaktintresset i så unga år :) Hoppas på bättre lycka o väder nästa gång. Men det är ju alltid trevligt att ta sej ut hursomhelst :)

God Jul!

Lindsjö taxar sa...

Kul! Jag fick det lite tidigare....hon får gärna skriva till mig....du vet vi kvinor..ha ha . Hon har ju en bra läromästare till Pappa..himla kul. Vi behöver bli fler både kvinnor och jägare, God Jul!!