måndag 4 januari 2010

Nyhet för jägare !

När det är kallt och mycket snö kan man ju i alla fall städa lite i källaren. År 1994 så köpte jag kåken av Astrid. Astrid hade då ensam bott i den under en längre tid sedan hennes man Gunnar gått bort. Gunnar var en hängiven jägare som inte lämnade någonting åt slumpen. Då Astrid är släkt med min sambo så efterlämnades en hel del saker i ett skåp nere i pannrummet Bland dessa grejer så dök denna praktiska pryl upp , en enligt texten fantastisk spray som helt eliminerade stanken av en vuxen människa

Dateringen av denna pryl lämnar jag åt den något äldre läsarskara som besöker denna blogg, men den torde hamna runt år 50 om jag inte har helt fel.

Om jag vänder på burken så lyder texten som följande.

"Ett nytt effektivt medel att neutralisera jägarens vittring. Gör att det vilda ej viker eller skyggar för jägaren på pass.Innan ni går ut , spreja i handen och gnid in i pannan. Spreja under armarna och på fötterna. Även utanpå kläderna vid armarna och grenen samt vid skoskaften. Det senare upprepas efter några timmar. "

Då jag naturligtvis inser värdet av en dylika produkt , samt att jag innehar hela 3 st oanvända flaskor , Ja ! det är bara att börja bjuda ! För vem kan misslyckas med detta mirakelmedel.

Inga kommentarer: