fredag 1 oktober 2010

Ilsken ko.

Jakten närmar sig och till min glädje ser det väldigt bra ut på älgfronten. Många ko kalv ekipage och en hel del fjolingar tyder på ett ganska lågt rovdjurstryck i vintras. Dessutom så visar en och annan riktigt stor tjur upp sig, inte sällan över 16 piggar. Pajas fungerar som han ska, inga problem utan han söker på ett allt mer rutinerat sätt och kontakterna med älg duggar tätt.
Det var faktiskt länge sedan som både jag och de andra hundförarna har haft så många fina ståndskall som nu på förhösten. Har för övrigt inhandlat en ny video kamera med minneskort vilket gör att jag på ett mycket enklare sätt kan lägga in filmer från mina jakter här på bloggen.
Under nästa veckas jakt kommer kameran att vara med och jag skall försöka att lämna dagbok så ni intresserade kan följa oss.
Nedan ett litet smakprov på en film tagen för två veckor sedan , Pajas "dunkar på " en riktigt sur kossa , typiskt fruntimmer !
Ha de .



Inga kommentarer: